dissabte, 28 d’abril del 2012

Pinterest, la nova xarxa social que fa furor

El mes d'abril de l'any 2010 ens feiem ressó de la nova xarxa social Foursquare, que causava sensació entre els usuaris del smartphones.

Avui parlarem de la xarxa 2.0 del moment Pinterest.
Aquesta xarxa s'ha convertit en molt poc temps en la 3a, en número d'usuaris, només superada per facebook i Twitter.
Però què és i com funciona Pinterest?

Pinterest és un taulell d’anuncis, d’idees digitals, com aquells suros que teníem a l’habitació i penjàvem les coses que més ens agradaven. Aquest taulell, a més, permet coleccionar, organitzar i compartir tot allò que t’interessi i que trobis navegant per la xarxa

El taulell principal es divideix en sub-taulells o temes (boards) i cada board és per temàtiques diferents. Cada imatge, vídeo que trobes i vols guardar en els teus boards els pinneges. El pin, seria com l’agulla amb la qual enganxes la teva fotografia en el teu taulell de suro.

El botó pin, es pot integrar en la teva barra de navegador, i així, cada vegada que trobis allò que vols pinnejar, només has de clicar el botonet de la barra del navegador.

Cada imatge penjada en el taulell pot ser repinejada (tipus RT) i també li pots fer un m'agrada (tipus FB). També, a cada pin el pots penjar automáticamente a Twitter i facebook.

La idea de pinterest, es col·leccionar o guardar coses boniques, Pinterest es basa en la bellesa de les imatges, en la originalitat de les idees. Per tant, pinterest connecta a les persones que s’apasiones per les mateixes coses. Pinterest es basa en la qualitat de les imatges, és un lloc per somiar.
Pinterest té una capacitat brutal de general tràfic cap a altres llocs webs, el passat gener tot el tràfic generat a Internet fou del 3’6%, volum que supera al total del tràfic redireccionat des de llocs com Google+, linkedin, myspace y tumbrl en el seu conjunt.

Pinterest és una xarxa tancada, on només es pot accedir a través d’invitació (cosa que encara la fa més atractiva.

Per acabar, recordem que una de les principals claus per entendre el potencial de la majoria de les noves eines de la Web 2.0 és saber que no importa tant el que l'eina ens ofereix fer al principi, sinó el que l'eina acaba sent a mesura que els usuaris la van utilitzant i trobant-li noves funcions i avantatges. YouTube i Twitter són clars exemples d'això