divendres, 16 d’abril del 2010

Foursquare, nova xarxa 2.0

Va començar amb força als Estats Units i a Anglaterra però ara ja comença a introduir-se a casa nostra. És una barreja de xarxa social, joc, servei de localització i guia de lleure. Tot en un i tot al vostre mòbil.
Ara és el moment de Foursquare, la xarxa social per compartir la vostra ubicació amb els vostres contactes, seguidors o amics (com vulgueu anomenar-los) des del vostre mòbil via GPS (sistema de geolocalizació per satèl·lit). Nosaltres estem en un restaurant, un museu o a la Biblioteca, per exemple. Llavors amb el nostre mòbil (amb plà de veu i dades), obrim l'aplicació de Foursquare (que es baixa gratis) premem check-in i llest. Via GPS, el sistema detectarà que estem a la Biblioteca (sinó és un lloc registrat abans per un altre usuari ens demanarà que ho ingressem nosaltres per primera vegada).
A més, Foursquare té un ganxo per estimular que els usuaris acceptin dir on són: es converteix en un joc perquè cada vegada que fem check-in el sistema ens atorga punts que es van acumulant. Nosaltres podem agregar a quants usuaris vulguem per seguir-los i veure on estan, veure els usuaris que més punts acumulen, etc.
És important posar un comentari curt de cada lloc, com per exemple preus de l'entrada, què és el millor per menjar, si aquest cinema és còmode o qualsevol altre suggeriment i qualificació. De manera que, per exemple, si volem saber què opina la gent sobre aquesta pizzeria, abans d'entrar, fem check-in amb el mòbil i aquí tenim el que van escriure uns altres sobre aquest lloc. També pot ser útil si volem saber qui dels nostres contactes està a prop per trobar-los, cridar-los, etc.
La integració amb Twitter i/o Facebook és total, ja que podem configurar l'aplicació, de manera que allò que pugem a Foursquare surti també publicat a aquestes xarxes socials.
A més, recordem sempre que una de les principals claus per entendre el potencial de la majoria de les noves eines de la Web 2.0 és saber que no importa tant el que l'eina ens ofereix fer al principi sinó el que l'eina acaba sent a mesura que els usuaris la van utilitzant i trobant-li noves funcions i avantatges. YouTube i Twitter són clars exemples d'això.

1 comentari:

Clara González Juidías ha dit...

Ja la tinc al meu android!
He d'investigar aquesta nova aplicació però a primera vista té molt bona pinta! :)

M'agrada.