dilluns, 5 d’abril del 2010

Mòbils bloquejats per les companyies?


És lícit que les companyies de telefonia mòbil ens ofereixin el telèfons mòbils bloquejats, de manera que només els podem fer servir amb una sola operadora?.
Mitjançant el contracte de permanència els clients ens comprometem a mantenir d'alta el servei per un temps establert, normalment uns 18 mesos, a canvi d'obtenir un aparell de telèfonia mòbil per un preu de promoció.
Amb el bloqueig del telèfon l'operadora de telefonia mòbil ens imposa, de fet, l'ús del telèfon exclusivament a travès de l'operadora en qüestió amb l'objectiu de perpetuar-se com a proveïdora del servei.
En alguns països, com Bèlgica i Finlàndia, el bloqueig dels telèfons per part de les operadores no està permès i es considera una pràctica contrària a la lliure competència.
La llei al nostre país obliga a les operadores de telefonia mòbil a subministrar als seus clients el codi per alliberar els telèfons una vegada complert el temps de permanència (curiosament això no ens ho diuen mai quan ens donen el telèfon).
Si hem complert el temps de permanència, ja podem reclamar a l'operadora el codi per alliberar el nostre mòbil, hi tenim tot el dret.
Més informació aquí:
http://www.liberargratis.com/
http://www.usuariosteleco.es/Derechos/TelefoniaMovil/Paginas/ListadoCategorias.aspx