dimecres, 21 de setembre del 2011

Moritz.cat, el compromís amb la llengua i el país

Moritz, és un clar exemple d'empresa compromesa amb el país i la seva llengua. Aquesta empresa cervesera ha etiquetat en català els seus productes, des del seu rellançament comercial l'estiu de l'any 2004, en un comunicat que començava així:

Des del primer moment en què vam plantejar la tornada de Moritz al mercat, vam tenir molt clar la llengua en la qual ens volíem dirigir al consumidor

Tota una declaració de principis. L'any 2007 va rebre el Premi a la Normalització Lingüística en el món empresarial, atorgat per Pimec, així com el Premi Pompeu Fabra el 2010, i sempre ha donat suport a diverses iniciatives adreçades a la normalització de l'ús del català i a la cultura catalana.

El juliol d'aquest any va enviar un caixa de cerveses etiquetades en català a tots el eurodiputats, desprès que aquests votessin a favor de la normativa que impedia etiquetar només en català, la campanya feta sota el lema Beure una cervesa catalana és veure una cervesa europea, va tenir força ressò als mitjans de comunicació

La darrera campanya de la cervesera ha sigut aquest vídeo, fet amb la col·laboració de la Fundació.cat , per promocionar els dominis .cat a Internet, l'objectiu de la campanya és arribar a 50.000 dominis, bona iniciativa, i vosaltres ja teniu un domini punt cat?