diumenge, 26 d’abril del 2009

Algunes respostes per lliurar-se del tele-màrqueting


És molt possible que hagueu notat, en les últimes setmanes un increment en l'activitat de promoció telefònica o tele-màrqueting: operadors de telefonia mòbil, Internet, companyies d'assegurances, proveïdors de gas i electricitat, ... tots estan intentant vendre'ns els seus serveis a base d'insistir i insistir a totes hores, són literalment uns pesats
Com alliberar-se d'ells? És possible; Sí, després d'anys de pràctica, hem aconseguit anar polint una sèrie de respostes que volem compartir amb vosaltres perquè, en la propera trucada, pugueu posar-ho en pràctica. Són verídiques, estan provades i funcionen.
Primera: "Només compro allò que m'és venut en català!"
La mes efectiva sense cap mena de dubte. La majoria d'aquests “call centers”, estan fora de Catalunya alguns inclús són al Marroc, per tant és una resposta per la qual no estan preparats, o és queden muts o et comencen a insultar.... llavors podem penjar tranquil·lament.
Segona: "És que jo treballo a ..."
Aquesta és la segona i més fàcil, només cal esperar a saber què ens ofereixen i ser ràpid en el contraatac. Per exemple, si ens diuen de Jazztel, els diem '... ui, miri, és que jo treballo a Telefónica i com comprendrà em fan un preu especial'. En cas que l'operador sigui llest (que n'hi ha) intentaran que digueu la tarifa, per poder explicar la seva promoció. Aquí és necessari ser ràpid i apuntar baix: '... tres euros al mes i tinc Internet, telèfon fix i telèfon mòbil amb dos-cents SMS gratuïts'. No us talleu, el farol serà més creïble com més exagerat ho feu.
Tercera: "Miri, jo només treballo aquí ..."
Aquesta és la ideal per una dona. S'ha d'adoptar fins i tot un cert to tipus Gracita Morales per explicar que ella és la cangur o la senyora de la neteja. En aquest cas, l'operador/a sol preguntar quan seria possible trobar els senyors de la casa. Sigueu ràpids i digueu alguna cosa com '... doncs demà al matí, de 9 a 12 ...' o qualsevol franja horària en que sàpiguen que no estaran a casa, això els proporcionarà uns dos dies de marge.
Quarta: "Sí, és clar, posi-me'n dotze!"
Aquí s'hi ha de posar cara. Cal dir el primer que a un li passi pel cap intentant aconseguir que us prenguin per bojos. Per a aquesta tècnica és bo revisar els diàlegs de Groucho Marx,
Cinquena: "Sap vostè on està trucant?"
Aquesta només la podreu utilitzar una o dues vegades. Igual que en el segon cas, cal esperar una mica per saber què ens ofereixen. Llavors, amb veu tranquil·la i sense que s'us escapi el riure heu de preguntar "¿Sap vostè on està trucant? '. Sigui quina sigui la reacció de l'operador, heu de ser contundents al dir '... Aquesta és la residència del director general de xxxxxx', on xxxxxx és el nom de la companyia dels serveis que us intenten vendre.

3 comentaris:

Clidice ha dit...

Ei! me n'apunto les que em faltaven. Que la cosa ja comença a ser estressant :) la del servei ja l'he fet servir i l'última :$ també :P

Bon post :) salutacions des del Montserratí (o el Baix Nord o com vulguin dir-li) :D

Miquel ha dit...

Molt bones estratègies, les duré a la pràctica. A mi, però, em truquen sovint al mòbil...Llavors què dic!?

El Crostó ha dit...

Miquel si et truquen al mòbil jo crec que qualsevol de les cinc respostes és vàlida